neděle 12. října 2014

Co se dá podniknout s krásným podzimním víkendem?

Cokoli. Třeba účastnit se s přáteli historizující akce "Josefínské slavnosti" z období sedmileté války v Terezíně, která proběhla 3. a 4. října.

Bylo to moje první setkání s tímto obdobím, jezdím spíše na akce situované do dob třicetileté války nebo 15. století, a proto jsem se opravdu těšila, i když jsem byla trochu v rozpacích, že nemám tak úplně správný kostým.
Musím říct, že jsem si to opravdu užila, celý víkend jsem chodila s očima navrch hlavy a fotoaparátem v pohotovosti, fotila zajímavé kostýmy a uniformy, procházela se po městě, sledovala odpolední i večerní bitvu, pomáhala s vařením jídla pro hladovou jednotku.
Terezín je zajímavé město, které se mi v tom hezky barevném podzimním dni líbilo. Jen mi občas v hlavě "přeskočily doby" a já se na okamžik místo v 18. století ocitla v polovině 20. století - to když se v prostoru kasemat rozlehl obzvlášť hlasitě německy křiknutý povel pro kterousi jednotku nebo když jsme cestou z bitvy míjeli cedulku s Davidovou hvězdou, šipkou a nápisem krematorium... Ach jo.
Jsem ráda, že jsem se mohla Josefínských slavností zúčastnit, že jsem potkala spoustu zajímavých lidí, známých i nově poznaných. A pokud to půjde, ráda si to příště zopakuji.




Žádné komentáře:

Okomentovat