úterý 10. února 2015

Pokračování výzvy s Ells

Pokračuji v Knižní výzvě na rok 2015, kterou vyhlásila Ells.
Jedna ikonka je hezčí než druhá, já je snad nakonec vezmu popořadě všechny :-) Tentokrát jsem si vybrala výzvu přečíst do roka 50 knih. Jdeme na to.


1. Petra Skálová: Malostranská psí zima











2. Jindřiška Mendozová: Meč pánů z Velhartic











3.  Helen Nicholson: Templáři 1120-1312











4. Keith Roberts: Angličtí mušketýři 1588-1688 

5. William King: Zabíječ draků











6. Marta Novotná, Rostislav Sarvaš: Michal Tučný












7. Jessica Sorensen: Tajemství Elly a Michaela











8. Juraj Červenák: Krev prvorozených











9. Juraj Červenák: Strážcové Varadínu











10. Juraj Červenák: Brána Irkally











11. Juraj Červenák: Ďáblova pevnost











12. Juraj Červenák: Mrtvý na Pekelném vrchu











13. Lucie Kovaříková, Michal Jon: Na hliníkovém oři divokým západem











14. Leoš Šimánek: V kanadské divočině











15. Jiří Mára: Jaká je Amerika?











16. Jan Bauer: Zachraňte krále











17. David Morrell: Na hraně temnoty











18. Lenka Lanczová: Manželky, milenky, zoufalky











19. Janet Tashijan: Žil jsem jako kniha











20. Bel Kaufman: Nahoru po schodišti dolů











21. Miroslav Žamboch: Bakly - Návrat zabijáka











22. Sarah Rubin: Tančit ke hvězdám












23. Jindřich Šimon Baar: Hanýžka a Martínek











24. Christa Pöpelmann: Mušketýři a záhada zlatého kordu











25. John Green: Hledání Aljašky












26. Petra Braunová: 3333 km k Jakubovi












27. Ronald Kessler: V prezidentově tajné službě












28. Abby Clements: Setkání o Vánocích











29. Maeve Binchy: Každý žák má duši












30. Barbara Erskine: Nejtemnější hodina











31. Paola Jacobbi: Ty boty musím mít!











32. Lisa Kleypas: Duhová ulice











33. Inger Edelfeldt: Stíny v zrcadle











34. Petr Zídek: Hana Benešová











35. Klára A. Samková: Moje cesta za Scarlett












36. Olga Chytková: Až poletí hvězda












37. Felix Francis: Odmítnutí poslušnosti











38. Lenka Tomsová: Moje kouzelná Kanada












39. Whitney Holcombe: Jak jsem zhubla 45 kg za 1 rok











40. Sally Bedell Smith: Alžběta II.











41. Vincent Meylan: Skutečný život Alžběty II. 











42. Jay Mulvaney: Diana a Jackie











43. Ingrid Seward: Královna a Diana











44. Terry Pratchett: Johnny: Jen ty můžeš zachránit lidstvo











45. Terry Pratchett: Johnny a mrtví












46. Terry Pratchett: Johnny a bomba












47. Gyles Brandreth: Philip a Alžběta











48. Jamie McGuire: Prozřetelnost











49. Lauren Olivier: Panika











50. Milan Nykles: Vodnické pohádky












7.3. 2015 byla výzva zdárně ukončena :-)

Nedá se říci, která kniha ze seznamu byla nejlepší, některé z nich znám už z dřívějška, ale ráda jsem se k nim opět vrátila. Mohu ale napsat, že velice příjemným překvapením byla Krev prvorozených. Juraj Červenák patří k mým oblíbeným autorům a jeho série Stein a Barbarič mi opravdu sedla. Díky ní jsem se pustila i do dlouho odkládané série Kapitán Báthory a rozhodně jsem nebyla zklamaná.  Možná je trochu nezvyklé, že mám v seznamu i příběhy pro děti a pohádky. Ale já je čtu ráda. Myslím si totiž, že ty opravdu dobré, zajímavé nebo krásně ilustrované příběhy zaujmou nejen děti, ale i dospělé.
Kniha, která by mě vyloženě zklamala, v tomhle seznamu není. Snad jen příběh Maeve Binchy Každý žák má duši mi nějak nesedl, musela jsem se do čtení nutit. Možná to bylo mou osobní konstelací, nevím.













Žádné komentáře:

Okomentovat